בדיקת רקע לעובד – ככה עושים את זה

יצירת מצבת עובדים יציבה וצוות עובדים חזק ומקצועי, היא אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים מול בעלי עסקים וחברות בכל תחום ותחום. צוות חזק ומקצועי יגרום לעסק שלכם להתנהל בצורה יעילה, ויעלה את הרווחים שלו בצורה משמעותית. אחד הכלים לגיוס של צוות איכותי ומועמדים מתאימים הוא בדיקת הרקע לעובד. אבל איך עושים בדיקת רקע בצורה נכונה? 

 

בדיקות רקע ואיך הן עוזרות בגיוס?

בדיקות רקע הן שורה של בדיקות והשגת מידע על מועסק פוטנציאלי לשם בדיקת ההתאמה שלו לעבודה שאותה הוא יעשה, ולשם בדיקת האמינות של אותו מועמד במקרים של תפקידים עם אחריות רבה.

בדיקה מעמיקה של מועמדים למשרות שלכם תגרום לחיסכון של כסף רב ועוגמת נפש רבה. זאת על ידי סינון של המועמדים שלא יועילו ואף יזיקו לחברה בעתיד. ישנם מספר כלים שניתן להשתמש בהם בכדי לבדוק את הרקע של מועמדים שונים. בפסקאות הבאות נפרט בקיצור נמרץ על כמה מהן.

 

שכירת חוק פרטי לצורך בדיקת רקע

שיטה זאת היא השיטה המקיפה והמעמיקה ביותר, היא מתאימה בדרך כלל לתפקידים בכירים מאוד או כאלה שנושאים בחובם אחראיות גדולה כלכלית או אחרת. חוקר פרטי יכול להשתמש במגוון רחב של כלים בכדי לברר על עברו של המועמד ועל הרקע שלו בתפקיד.

בנוסף לכך, החוקר הפרטי יכול למצוא חוסר התאמה בין הפרטים שנמסרו למעסיק על ידי המועמד לבין הפרטים שנכונים לגבי אותו מועמד באמת. אם יש לכם צורך בגיוס של בכירים ואתם רוצים עזרה מחוקר פרטי, היכנסו לקישור המצורף https://ben-d.co.il.

 

שאלוני אמינות ורקע לעובדים

כלי נוסף אבל פשוט וזול בהרבה לבדיקת הרקע והאמינות של המועמדים למשרות שמוצעות, הוא בקשה מהמועמד למלא שאלוני אמינות ורקע מסוגים שונים. שאלונים אלה נועדו לבדיקה של האמינות של המועמד ולשם בדיקה של הרקע המקצועי והאישי שלו בתחום המקצועי שאליו הוא מבקש להיכנס לעבוד. שאלונים אלה ניתנים למציאה באינטרנט על ידי חיפוש של מספר מילות מפתח, ולכן פשוט מאוד להשתמש בהם.

 

בדיקה עם מעסיקים קודמים וממליצים

כלי נוסף שרבים מהמעסיקים לא עושים בו שימוש מסיבות כאלה ואחרות, הוא שיחה עם ממליצים ומעסיקים קודמים. ניתן לבקש מהמועמד לספק רשימה של ממליצים ושל מעסיקי עבר ולהתקשר אליהם לשם קבלת חוות דעת לגבי עבודתו של המועמד בעבר.

שימו לב, לאחרונה התפשט מנהג מכוער של רשימת ממליצים פיקטיביים. לכן חשוב מאוד לוודא שהאדם איתו אתם מדברים, מציג את עצמו בצורה נכונה ומדויקת.

 

ככה עושים בדיקת רקע לעובד – סיכום

בדיקת רקע למועמדים למשרות היא אחד מהכלים החשובים ביותר בגיוס עובדים ובמיוחד במקרים של העסקת עובדים בכירים. ניתן לתת למועמדים שאלונים מתאימים, להתקשר למעסיקי עבר וממליצים ואפילו לשכור חוקר פרטי לשם בדיקה זאת.

בדיקת רקע לעובד

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »
אמן חושים
מה זה אמן חושים בעצם?

ברוב המקרים, כשחושבים על אמן חושים עולה בדמיון דמות מסתורית שיכולה לקרוא מחשבות ולהפנט את כל מי שהיא נתקלת בו. המציאות מן הסתם, מעט יותר

קרא עוד »