אמצעי בטיחות לפני עבודה של ניסור בטון

אם אתה חלק מפרויקט בנייה שבו אתה צריך לבצע שירותי ניסור בטון, עליך להיות בעל ידע נכון כיצד להשתמש בכלים. אם מדובר בשימוש במסור בטון, עליך להיות מודע לכל אמצעי הבטיחות, בכדי לבצע את עבודתך בבטחה. חשוב שתכיר את כל הטכניקות החשובות בהם נעשה שימוש במהלך חיתוך בטון, לא רק משום שעליך לבצע את עבודתך בבטחה, אלא משום שעליך לעשות אותה ביעילות.

עקוב אחר הנקודות הבאות לפני העבודה בניסור בטון.

 

1. בדוק אם המכונות פועלות כראוי

אמצעי הבטיחות הראשון והחשוב ביותר עבור עובדי בניין הוא לבדוק את המכונות. בדוק אם מסור הבטון פועל כראוי. אם המכונות לא מתפקדות כמו שצריך, יש לשלוח אותן לתיקון או להחליפן. מכונה שלא עובדת כראוי יכולה ליצור הרבה בעיות, לכן עדיף לתקן את הבעיה לפני שמתחילים בעבודה.

 

2. אל תתחיל בעבודה שלך בלי ללבוש ציוד בטיחות

חשוב מאוד שכל פועלי הבניין ירכיבו את ציוד הבטיחות שלהם לפני שהם מתחילים בעבודתם. בנוסף לכך, עובדים שאין להם שום קשר למסורי בטון, אך עדיין צריכים לעבוד באתר הבנייה, צריכים לנקוט גם הם באמצעי בטיחות נחוצים כדי למנוע פציעות.

חלק מציוד הבטיחות החשוב ביותר בו אמורים העובדים להשתמש בעת חיתוך בטון כולל כפפות, נעליים חזקות (מומלץ שיהיו נעליים עם פלדה), אטמי אוזניים ומשקפי מגן וכו'. עליהם להשתמש גם בבגדים מתאימים למניעת פציעות. לעיתים תאונות קטלניות מתרחשות כאשר בגדים שלבשו העובדים באים במגע עם המכונות.

 

3. עקוב אחר ההוראות בעת שימוש המכונות ניסור בטון

בהתחשב בעובדה שמכונות ניסור בטון מתוכננות על מנת ליצור חורים בחומר קשה, על העובדים לפעול על פי ההוראות המסופקות על ידי יצרני המכונות בכדי לשמור על בטיחות נאותה. לדוגמה, הם לא צריכים להשתמש בציוד לכל מטרה אחרת מלבד זו שהם מיועדים עבורה. המשמעות היא שלא כדאי להשתמש במכונת ניסור בטון לביצוע עבודות אחרות מלבד יצירת חורים בבטון.

 

4. הישאר הרחק מאבק

עובד בניין צריך לעקוב אחר כל ההליכים האפשריים בכדי להתרחק מאבק המופק במקום בעת ניסור בטון מכיוון שהוא עלול להיות מסוכן מאוד לבריאותו. האבק המיוצר בזמן חיתוך הבטון עשוי לפגוע בריאות, לכן חשוב להתרחק ממנו. על מנת לשלוט בייצור האבק בעת ביצוע שירותי ניסור בטון, על העובדים להשתמש במכשירים פנאומטיים או בטכניקות חיתוך רטובות.

 

5. הישאר הרחק ממים תוך שימוש בכלים חשמליים

בכל פעם שאתה משתמש בכלי חשמלי, באחריותך להתרחק ממים כדי למנוע תאונות. כדאי לנסות למנוע מעגלים קצרים כדי למנוע בעיות גדולות יותר, לכן יש להתרחק מהמים בזמן השימוש בכלי חשמלי.

חשוב לעקוב אחרי כל ההוראות הבאות על מנת לשמור בצורה מיטבית על הבטיחות.

למידע נוסף – www.a-designer.co.il

עובד בטון

אולי תאהבו גם את:

בקרה ביולוגית
מה היא הדברה ביולוגית?

יש לכם מטע, פרדס או גינת ירק ואתם מעוניינים להרחיק ממנה מזיקים מבלי לפגוע בבריאותכם או בבריאות בעלי החיים האחרים? הדברה ביולוגית הינה הדברה באמצעות

קרא עוד »