מהו העונש המקסימלי שניתן לקבל על אי ציות לתמרור?

החוקים והתקנות המגדירים את העונשים, נקודות והקנסות הניתנים עקב עבירות תנועה משתנים באופן תדיר. לא מעט בגלל חוסר הציות של נהגים רבים לחוקי התנועה והסכנות הרבות שחוסר ציות זה מציב. מתוך כך, ניתן היום לקבל יותר קנסות ונקודות בגין עבירה לעומת מה שרווח בעבר, ולהגיע לשלילת רישיון לאחר שתיים או שלוש עבירות. מה העונש שניתן לקבל על אי ציות לתמרור? על כך בכתבה הבאה.

 

אי ציות לתמרור – עבירה קטנה?

רבים נוטים לחשוב כי אי ציות לתמרור היא עבירה קלה יחסית מתוך עבירות התנועה. לרוב כאשר נחשוב על עבירות תנועה חמורות נחשוב על עבירות כמו נהיגה בשכרות, חציית קו לבן או מעבר ברמזור אדום. עם זאת, השינויים בחוקי התעבורה הובילו לכך שהיום גם עבירה של אי ציות לתמרור יכולה להיחשב כעבירה חמורה, להוביל לקנסות כבדים, להטיל 10 נקודות תעבורה על הנהג ולעיתים גם להוביל לדרישה למשפט ולאפשרות של מאסר. הסיבה העיקרית לכך, היא שהיום שוטרים רבים מתייחסים לעבירות התנועה בתוך ההקשר סביבן ואותה עבירה יכולה להיות קלה או חמורה בהתאם לסיטואציה.

 

מתי אי ציות לתמרור הופך לעבירה חמורה?

במקרים בהם נמצא שוטר בזירה והוא זה שנותן את הקנס על העבירה, הוא יכול לקבוע לפי שיקול דעתו האם אי הציות לתמרור היה חמור או לא. לדוגמא, במקרים של תמרור עצור, החוק קובע כי על הנהג לעצור ולתת זכות קדימה לתנועה בצומת. על הנהג לעצור לפני הקו הלבן ובמידה ואין שדה ראיה, להתקדם עד לקצה הצומת ולאפשר תנועה בה ורק לאחר מכן לעבור. נהגים רבים אינם מודעים לעובדה שעליהם לנהוג כך ולעיתים יעצרו לאחר הקו או יעצרו אך לא יעניקו זכות קדימה כנדרש בחוק. במקרים בהם נהג לא עוצר בתמרור עצור, ניתן לתת לו קנס של 250 ש״ח ו-4 נקודות. עם זאת, במקרים בהם אי הציות לתמרור הוביל גם לסיכון של המשתמשים בדרך, אפשר גם לזמן את הנהג לבית המשפט, להטיל עליו 10 נקודות וכן במקרים מסוימים גם לפסול פסילה מנהלית את הרישיון ל-30 יום.

 

מה העונש המקסימלי שניתן לקבל על אי ציות לתמרור?

כפי שהוצג בדוגמה, העונש המקסימלי תלוי בהקשר. אם מדובר בשילוב של עבירות כמו אי ציות לתמרור יחד עם שימוש בטלפון נייד או נהיגה בשכרות, העבירה תהיה חמורה יותר ותוביל גם לעונש חמור יותר. בנוסף, ישנה משמעות גדולה גם להשלכה של העבירה, אם אי הציות לתמרור הוביל לתאונת דרכים בה היו נפגעים, העונש על עבירה זו יכול גם להגיע למאסר של מספר שנים. כך או אחרת, התמרורים אינם המלצה ויש להתייחס להוראות המוצגות בהם בכובד ראש וכן חשוב להכיר היטב את החוק ואת ההוראות המלאות המחייבות על ידי כל תמרור.

 

תמרור

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »