איך משתתפים בתוכנית מחיר למשתכן?

תוכנית מחיר למשתכן יצרה שינוי בעולם הנדל"ן בעיקר עבור צעירים המבקשים לקנות דירה בישראל. איך משתתפים בתוכנית ומקבלים דירה במחיר מוזל במיקום מצוין?

 

מחיר למשתכן

תוכנית שהושקה על ידי כמה משרדים במדינת ישראל. התוכנית מכשירה קרקעות רבות בישראל לבנייה ובהמשך למכרז בין חברות בנייה בארץ מצליחה להשיק דירות למכירה ישירות מקבלן במחיר מוזל ביחס למחיר הממוצע במשק.

השתתפות בתוכנית מותנת בכל מיני תנאים ודורשת מעבר של תהליך מסודר שהגדירה המדינה כך שבסופו של דבר יוצא המשתתף עם דירה במחיר מוזל חדשה לגמרי. איך עושים את זה?

 

מתייעצים

גם אם נראה שתוכנית מחיר למשתכן היא התוכנית המושלמת, יכול להיות כי היא לא בדיוק עונה על הצרכים שלכם. על כן, לפני שבכלל ניגשים לתוכנית כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, או עם כאלו שכבר משתתפים בתוכנית, להבין מה היא באמת אומרת.

מומלץ גם להעמיק קריאה באתר של משרד השיכון והבינוי ולהבין אילו פרויקטים בכלל פתוחים וקיימים והאם זה רלוונטי אליכם להתחיל את התהליך של השתתפות בתוכנית. להתייעצות עם איש מקצוע יכולה להיות השפעה משמעותית מאוד על ההחלטה שתקבלו לבסוף.

 

עומדים בתנאים

תחילה, על מנת בכלל להשתתף בתוכנית, יש הכרח לעמוד בתנאים שמציבה התוכנית מבחינת זכאות. ישנה הגדרה ברורה למי זכאי להשתתף בתוכנית ומי לא, ורק אלו אשר עומדים בקריטריונים יכולים להגיש בקשה. הקריטריונים מתייחסים לגיל המבקש, מצב משפחתי ועוד… המטרה של התנאים היא כמובן לכוון לאוכלוסיות שהכי צריכות את הסיוע הזה מהמדינה ולסנן כאלו אשר יכולים לקנות דירות גם בלעדיה.

 

מוציאים אישור זכאות

באם בדקתם את התנאים של התוכנית ואתם אכן עומדים בהם, השלב הבא כדי להשתתף הוא להוציא אישור זכאות. את האישור מוציאים באינטרנט או שנדרשים להגיע למשרדים באופן פרונטלי. הבקשה לזכאות נבחנת בהתאם לכל התנאים שמציבה התוכנית ורק לאחר קבלת אישור הזכאות ניתן להשתתף בתוכנית.

 

נרשמים לתוכנית

אישור הזכאות אותו קיבלתם במייל או באופן אחר, מאפשר לכם גישה להרשמה לתוכנית. בגלל שיש ביקוש מאוד גדול לדירות של מחיר למשתכן, מתבצעות הגרלות על הפרויקטים. על מנת לקבל דירה לקנייה יש להירשם להגרלות ולהמתין לקבלת תוצאות ההגרלה. ניתן להירשם לכמה הגרלות שתרצו ובכך להגדיל את הסיכוי לזכות, אך בפועל ניתן לזכות רק בהגרלה אחת מבין כולן.

תוכנית מחיר למשתכן בהחלט עושה שינוי באפשרות של צעירים ואוכלוסיות מסויימות לקנות דירה ולהיות בבעלות מלאה עליה. כמובן שסביר כי גם לאחר ההוזלה יהיה צורך בלקיחת משכנתא, ועל כן מומלץ לפנות לקבלת עזרה ממומחים כדוגמת https://mashkanta-til.co.il. השתתפות בתוכנית מחיר למשתכן מחייבת עמידה בתנאים של התוכנית, הגשת בקשה וגם קבלת אישור זכאות ולבסוף, הרשמה לאחת מההגרלות ותקווה כי אכן תזכו באחת מהן.

משכנתא

אולי תאהבו גם את: