איך להימנע משלילת רישיון

ישנן לא מעט סיבות לקבלת הודעה על שלילת רישיון. מדובר במצב שאינו נעים בלשון המעטה עבור כל נהג באשר הוא. שלילת רישיון נחשבת לסנקציה קשה מאוד שמבטלת את חופש החירות, חופש התנועה וחופש ההתניידות וכדאי מאוד להימנע ממנה.

בשורות הבאות נציין בפניכם את כל הפרטים שחשוב שתדעו אודות הליך של שלילת רישיון ונציין בפניכם כמה מהדרכים האפשריות שיאפשרו לכם להימנע ממצב של שלילת רישיון.

 

מהי שלילת רישיון?

ישנה שלילת רישיון מנהלית שתקפה ל-30 יום. במצבים שבהם שוטר סובר כי הנהג עבר לנגד עיניו על עבירה מסוג העבירות שיפורטו בהמשך, השוטר רשאי לדרוש מהנהג להופיע בפני קצין משטרה כדי לבחון את המצב. לאחר שהנהג מופיע בפני קצין, יש שתי אפשרויות. האחת, שהנהג יצא מהמקום עם אזהרה בלבד והשנייה –  הגשת כתב אישום שעשויה לשלול מהנהג את הרישיון שלו. להלן רשימה חלקית של העבירות הללו:

  1. אי ציות לתמרור תן זכות קדימה\עצור
  2. נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים
  3. עקיפה שלא כחוק
  4. נהיגה במהירות מופרזת
  5. אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה וכו'

 

במקרים אלו, קצין המשטרה יכול לשלול את הרישיון של הנהג (הליך זה נקרא "פסילה מנהלית") עוד לפני שזה יובא למשפט. חשוב לדעת כי עבירות אלו נידונות בחומרה ויש נטייה ברוב המקרים לשלול את רישיון הנהג לתקופה מסוימת.

 

איך אפשר להימנע משלילת רישיון?

קודם כל ולפני הכול, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם נמנעים ב-99% (אם לא יותר) משלילת רישיון, אתם צריכים לנהוג כחוק. נהיגה בהתאם לחוק עשויה לשמור אתכם מפני קנסות, הגעה לבית המשפט לענייני תעבורה ובסופו של דבר, מרחיקה אתכם גם מהסיכוי לקבל שלילה של רישיון.

אם מסיבה כלשהי, מצאתם את עצמכם מתמודדים עם מצב שבו אתם עשויים להתמודד עם שלילת רישיון, עליכם לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע מטעם עורך דין תעבורה יערית אוליאל.
חשוב מאוד שלא תתמהמהו ותפנו מיד לקבלת הסיוע.

 

מה עליכם להכין מראש רגע לפני שתגיעו אל העו"ד?

חשוב מאוד שתכינו את כל הטפסים הקשורים למצב שבו אתם נמצאים. עו"ד שלכם יצטרך לעבור על כל הטפסים הללו כדי שיוכל לבדוק לעומק מה מצבכם וכיצד ניתן לסייע לכם. הגעה אל עו"ד ללא המסמכים הדרושים עשויה להוות בזבוז זמן משווע.

ההמלצה שלנו אליכם היא לצלם את המסמכים הללו במכשיר הנייד ולשלוח לעצמכם במייל. כך תוכלו להיות בטוחים שאם תשכחו בטעות מסמך אחד או שניים או שחלילה הם יאבדו, יהיה לכם גיבוי ולא תצטרכו לנסות ולשחזר אותם.

 

לסיכום

כדי להימנע משלילת רישיון, עליכם לנסוע בהתאם לחוק. אם מצאתם את עצמכם עומדים בפני מצב של שלילת רישיון, חשוב מאוד שתפנו בהקדם האפשרי לקבלת סיוע מעו"ד מומחה.

איך להימנע משלילת רישיון

אולי תאהבו גם את: