איך בוחרים נושא לדיבייט?

בחירת נושא לדיבייט עשויה להיות מורכבת עבור מי שלא יודעים איך עושים את זה. שמענו לאחרונה על קבוצה שהייתה מתוכננת להתקיים בקביעות כדי לקיים דיבייט משותף בין כלל חבריה. העניין הוא, שחברי הקבוצה מצאו את עצמם חווים קושי בכל הנוגע לבחירת הנושא, כך שהקבוצה התפרקה.

מצב זה גרם לנו להבין כי עלינו לצאת ולבדוק איך אחרים בוחרים נושא לדיבייט כדי שנוכל אולי להקים את הקבוצה בחזרה באמצעות מידע חיוני זה.

 

תכירו את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנחנו לא כותבים לבד. היה לנו חשוב לפנות אל מי שעורכים דיבייט באופן קבוע, כדי לשמוע מהם – איך הם בוחרים בכל פעם מחדש נושא שמתאים ומקובל על כל חברי הקבוצה? הגענו אל אותם אנשים לאחר שפרסמנו סקר מקיף בנושא בקבוצות פייסבוק שונות ובו ציינו כי אנו עתידים לכתוב מדריך שנוגע לעניין. הסברנו גם מה הסיבה שבגינה אנו מתעניינים בנושא לדיבייט ולהפתעתנו, קיבלנו הרבה תשובות שכיוונו אותנו אל עבר המטרה. בחרנו בסופו של דבר את התשובות שנראו לנו המתאימות ביותר והן אלו שיוצגו בפניכם ממש עכשיו. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל מי שסייע בכתיבת המדריך. שכן, בזכותו, מדריך זה עולה לרשת.

תכירו את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

איך בוחרים נושא לדיבייט? התשובה של רן

בחירה של נושא עבור דיבייט לפי רן, זה לא עניין מורכב כל כך. לדבריו, מדובר בהחלטה משותפת שצריכה לבוא לידי ביטוי על ידי כלל המשתתפים. רן ציין כי הוא מאפשר לכל הנוכחים במקום להעלות נושאים שמעניינים אותם. זה יכול להיות כל נושא באשר הוא, למשל:

  • המועמדות של טראמפ לבית הלבן
  • הבחירות שנערכו לאחרונה לכנסת ועוד

כאשר בסופו של דבר, עורכים הצבעה ומאפשרים לכל אחד לבחור את הנושא המתאים. הנושא שנבחר ברוב קולות יהיה הנושא שעליו יתקיים הדיבייט.

 

איך בוחרים נושא לדיבייט? התשובה של דביר

דביר אמר שהדרך הקלה ביותר לבחור נושא לדיבייט היא לאפשר למישהו אחד לכתוב כמה נושאים ולאחר מכן לערוך הגרלה. הנושא שיעלה בהגרלה יהיה זה שעליו יעסוק הדיבייט. כך אף אחד לא יכול להתווכח עם התוצאה. כמו שחני הגננת הייתה אומרת לנו לא פעם – "מה שיוצא אני מרוצה".

איך בוחרים נושא לדיבייט? התשובה של דביר

איך בוחרים נושא לדיבייט? התשובה של יעל

יעל אמרה שהדרך הנכונה ביותר לדעתה לבחור נושא עבור דיבייט היא באמצעות הצבעה כמו בבחירות. כלומר, הצבעה חסויה. בניגוד להצעה של רן, יעל אומרת שיש לערוך רישום מסודר של כל הנושאים שעניינו את הנוכחים במקום ולאחר מכן אפשר לכל אחד להשחיל פתק של הנושא הנבחר. כך כל אחד יכול לבחור באותנטיות.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך בוחרים נושא עבור דיבייט. כעת, כשיש לכם את כל המידע, נותר לכם רק לבחור את הנושא המתאים.

איך בוחרים נושא לדיבייט?

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »