המספרים עולים ומדאיגים – אחוזי הגירושים בישראל ממשיך להמריא

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסיבה המרכזית לעליה המתמשכת בכמות הגירושים, היא השינוי באורח חיי המשפחה, והעובדה שנשים יוצאות גם הן, לעבוד מחוץ לבית. התלות שהייתה לאישה, בבן זוג מפרנס, אינה קיימת יותר, והמשפחה אשר אינה מתקיימת יותר, בתבנית ברורה ומוגדרת, מהווה סיכוי לריבוי מחלוקות, אשר מובילים בחלק מהמקרים, לפרידה.

 

הסיבות העיקריות לגרושים

לגרושים מגוון סיבות, להלן מספר סיבות שכיחות:

  • אי התאמה – הנוצרת כאשר אחד מבני הזוג, מתקדם בתחום הקריירה, או מפתח את עצמו, ולעומתו, בן הזוג השני, אינו מתקדם. במקרים כאלו, השפה המשותפת שהייתה קיימת בעבר, נשחקת, ונוצרת אי התאמה, המובילה לעיתים תכופות לגרושים.
  • מצב כלכלי – קשה מאוד לבני זוג, לצלוח מצב כלכלי קשה. מצב זה יכול להרוס, קשרים חברתיים, קשרים משפחתיים, ומהווה גורם שכיח לגרושים.
  • משברים אישיים – מוות, מחלה, או אירוע אישי טראומתי, כל אלו יוצרים שינוי מהותי, באופיו ותפיסת עולמו, של אחד מבני הזוג. לעיתים שינוי זה, אינו תואם את רצונותיו וציפיותיו של בן הזוג השני, וחוסר תיאום זה מוביל לפרידה.
  • בגידות – הסיבה המוכרת ביותר לגירושים, היא בגידה. הרעיון שבן הזוג בגד באמוננו, מביאה לפגיעה קשה, באמון של בן הזוג הנבגד, המוביל לפרידה.
  • רשתות חברתיות – הפיתויים, המהירות, והזמינות, הפכו את הרשתות החברתיות לסיבה נוספת לגירושים. פיתויים אלו, גורמים בהרבה מקרים, לבגידות, חוסר תשומת לב של בן זוג אחד כלפי השני, המובילים בסופו של דבר לפרידה.
  • שיפור באורח החיים – מצב כלכלי טוב, מאפשר הקמת משפחה נוספת על זו הקיימת, ומאפשר גם תשלומי מזונות, ללא קושי כלכלי.

 

הסיבות להישאר ביחד

הסיבות הנפוצות להישארות של בני הזוג ביחד, הן: כאשר קיים רכוש משותף, בני זוג בעלי השכלה גבוהה, בעלי קריירה או עבודה קבועה, וילידי הארץ – כל אלו נוטים פחות להתגרש.

 

ישראל לעומת מדינות אחרות

החברה הישראלית הינה חברה משפחתית, בה מספר הלידות למשפחה גבוה יותר מארצות אחרות, מספר הלידות מחוץ לנישואין נמוך, ומספר הגירושים, נמוך סטטיסטית משמעותית מארה"ב ואירופה. בשנת 2011, פורסמו סטטיסטיקות עולמיות, בנוגע לאחוזי הגירושים בעולם:

  • שיאנית הגירושים היא רוסיה, עם כמעט 65% של גירושים.
  • באיטליה, קיים האחוז הנמוך ביותר של גירושים – 12%.
  • ישראל נמצאת באמצע – 32% מהנישואים, מסתיימים בגרושים.

 

לסיכום

הסיבות לגירושים מגוונות וביניהם: אי התאמה בין בני הזוג, מצב כלכלי קשה, משבר אישי העובר על אחד מבני הזוג, בגידה של אחד מבני הזוג, הפיתויים הקיימים ברשתות החברתיות, וכן מצב כלכלי טוב המאפשר תמיכה כלכלית בשתי משפחות. ביחס למדינות העולם, ישראל נמצאת באמצע, בנושא למקרי גירושים – כלומר לא שיאנית הגירושים העולמית, אך גם לא בעלת אחוזי הגירושים הנמוכים ביותר. במקרה ואתם מחפשים הזדמנות לשלום בית אמיתי – לחץ כאן.

המספרים עולים ומדאיגים - אחוזי הגירושים בישראל ממשיך להמריא

אולי תאהבו גם את: